Brug de gode kosttilskud til et varigt vægttab

Rigtig mange danskere er overvægtige. Det er et faktum, som langt de fleste forsøger at gemme lidt væk, fordi det kan være svært at håndtere, men tendenserne peger simpelthen på, at vi bliver mere og mere overvægtige. Det skyldes vores moderne, travle livsstil, som meget ofte byder på skæve spisetider og manglende motion, men det er i virkeligheden ikke så svært at ændre på ens livsstil og gøre den mere sund på daglig basis. Alt, det kræver, er motivation, og når først motivationen er med dig, så kan et varigt vægttab sagtens være til at overskue.

Start med kosten og byg videre derfra

Når man ønsker at tabe sig, så drejer det sig under alle omstændigheder om at spise sundere og få nogle anderledes kostvaner. Den helt store synder i vægtregnskabet er sukkeret, og hvis man har en hang til sukkerholdige mad-/drikkevarer, så er det noget af det første, man bør finde alternativer til. Her er det vigtigt at understrege, at det netop handler om at finde alternativer til de tidligere laster – hvis man glemmer helt at erstatte dem med en sundere løsning, så bliver det aldrig til et varigt vægttab. I forbindelse med kostomlægningen kan det også være gavnligt at inddrage forskellige kosttilskud, der kan sætte forbrændingen yderligere i vejret. Mange har et lidt anstrengt forhold til f.eks. energipulver og gavnlige urteekstrakter, men mange tilskud er med til at gavne kroppens ve og vel – både på den korte og den lange bane. Derfor bør du søge at inddrage relevante kosttilskud, hvis du ønsker at tabe dig.

Motion er vejen til det gode liv

Ovenstående udsagn lyder måske en smule plat, men der er ingen tvivl om, at motion kan være med til at bane vejen for en succesfuld livsstilsændring. Rigtig mange mennesker lever ikke op til de ”krav” Sundhedsstyrelsen stiller til, at man gerne skal være aktiv minimum 30 minutter om dagen, og dette er en medvirkende faktor til, at folkesundheden halter. Motion er gavnligt både for krop og sjæl og lidt sved på panden har aldrig skadet nogen. Særligt i forbindelse med et varigt vægttab bør man komme ind i nogle gode træningsrutiner, der er nemme at holde på daglig basis. Dermed får du efterhånden mindre og mindre behov for at beregne dit BMI, eftersom kiloene rasler af og bliver til muskler i en styrket krop i stedet.

Bevar motivationen – også efter et stort vægttab!

Noget af det sværeste i forbindelse med en stor kostomlægning og et medfølgende vægttab er at holde takten efterfølgende. Store procentdele af dem, der har opnået et flot vægttab, falder tilbage i de gamle vaner igen, og det er så synd med tanke på det hårde arbejde, der har ligget til grund for resultaterne. Derfor handler det om at bevare motivationen, selvom man egentlig har nået sit vægttabsmål. Dette kræver mange gange, at man er sammen med andre om at bevare den nye livsstil, og her er familie og venner en meget stor hjælp. Det drejer sig i bund og grund om at blive ved med at huske på, hvordan ens liv så ud før vægttabet, og hele tiden minde sig selv om, at man lever sundere i nuet, end man gjorde førhen. Din krop vil takke dig for det, og din selvtillid vil med garanti også få et godt nyk opad!

Leave a Reply

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *