Sådan sælger vi mere på Godlir

Marketing kan og vil altid være en udfordring for alle virksomheder, især dem som agerer på B2C markedet når det kommer til online handel. Vi hos Godlir er i sidstnævnte kategori, hvor vi selvfølgelig også konstant arbejder på at forbedre vores indsats på marketingområdet.

Konkurrencen for handel på internettet er steget over de seneste år, hvilket er en naturlig udvikling, hvis vi kigger på antallet af forhandlere, som alle kæmper om det samme, nemlig forbrugerenes opmærksomhed, sådan at vi kan sælge nogle af vore produkter. Vi vil i dette indlæg give nogle af vores tips til hvordan andre webshops og digitale virksomheder, kan øge deres salg via digitale platforme.

Google Adwords er med garanti noget for dig

At annoncere på Google Adwords har været populært lige siden 1990’erne, hvor de første virksomheder begyndte at eksperimentere med annoncemetoden, hvor du mod betaling kan blive eksponeret på en række søgeord, som for din virksomhed kan være omdrejningspunktet for mere salg. Det tog næppe lang tid før flere virksomheder hoppede med på bølgen, hvilket helt naturligt har affødt at konkurrencen omkring de vigtige søgeord i dag er rigtig stor. Hvad betyder det så for dig som annoncør?

Jo, det betyder selvfølgelig at du skal være endnu mere skarp i din kommunikation, samt selektering af søgeord. Jo flere, som byder på et givent søgeord, jo større vil den egentlig klikpris derfor også være. Her bliver det så din opgave at finde profitable søgeord, som kan skabe trafik til din webshop.

At mestre annoncering gennem Google er ikke nemt. Det kræver rigtig mange timers træning, samt en masse spildte annoncekroner efter de forkerte søgeord, så hvis du ikke har tiden, samt budgettet til at lege med værktøjet, så vil den bedste anbefaling være, at du tager kontakt til en Adwords konsulent, som er ekspert på området og derved nemmere kan skabe annoncer med en høj ROAS (Return on ad spend).


Vær opmærksom på de negative søgeord

Der hvor du skal slå dine konkurrenter er blandt andet, at du skal være skarp på ekskluderingen af de negative søgeord, altså søgeord, som du IKKE vil betale for at blive vist på. Hvis du f.eks. gerne vil findes på et søgeord som “Sko”, så vil det ofte være en god idé at ekskludere negative søgeord som ‘gratis’, ‘brugt’ mfl.

Selvfølgelig er Adwords ikke det quickfix du leder efter – der findes et hav af forskellige marketingkanaler, hvorfor at du skal finde ud af hvilke der fungerer for dig, samt hvilke der ikke gør. Måske er dit produkt mere kompleks end som så, hvor det måske ville være mere ideelt med en content marketing strategi, som skaber sin eksponering gennem en effektiv SEO indsats.

Hvis du tester de forskellige kanaler, så finder du hurtigt ud af hvad der fungerer for dig, samt hvad der ikke gør – det er op til dig, men Adwords er uden tvivl et super effektivt medie, hvis du driver en webshop, så skynd dig at komme i gang allerede i dag.